Dodano produkt do koszyka

Akordeon w kanadyjskiej muzyce kameralnej

Książka

Akordeon w kanadyjskiej muzyce kameralnej

Piguła Szymon

Wydawca: Śląsk

Powiadom mnie o dostępności

Produkt aktualnie niedostępny

Koszty dostawy:
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto
  • Paczkomaty InPost 13.99 zł brutto
  • Kurier InPost 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska Pocztex Kurier 10.48 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.20 zł brutto
Opis produktu
Nieustanny rozwój artystyczny jest cechą i przywilejem artysty – muzyka. Każdy etap tego rozwoju prowadzi do pewnych konkluzji, a kolejne szczeble edukacji pozwalają zweryfikować subiektywny obraz muzycznego świata. Studia, współpraca z innymi muzykami, oczekiwania publiczności oraz praktyka wykonawcza utwierdziły mnie w przekonaniu, że muzyka kameralna stanowi najciekawszą formę muzycznej wypowiedzi. Już na etapie studiów i przygotowywania pracy magisterskiej dostrzegałem jej unikatowość: kameralistyka konfrontuje w czasie prezentacji utworu intencje kompozytora i wykonawców z oczekiwaniami publiczności, ukazując jednocześnie interakcje pomiędzy muzykami i ich wciąż dostrzegalny w kameralnych składach indywidualizm.
Lata rozwoju oryginalnej literatury akordeonowej ukazują stale rosnące zainteresowanie tym instrumentem. Wielu światowej sławy kompozytorów zwróciło się ku niemu w swej twórczości. Akordeon z całym swoim potencjałem kolorystycznym, specyficznymi możliwościami artykulacyjnymi unikalnymi tylko dla niego, a także dzięki zaangażowaniu wielu zawodowych muzyków – akordeonistów, stał się chętnie wybieranym przez kompozytorów medium wykonawczym. Perfekcyjnie odpowiada potrzebom muzyki współczesnej, sprawdzając się w muzyce kameralnej zarówno w składach homogenicznych, jak i w zestawieniu z innymi instrumentami, muzyką elektroniczną, live electronics oraz najnowszymi osiągnięciami sztuk audiowizualnych.
(Ze Wstępu)

Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Charakterystyka kanadyjskiej literatury akordeonowej
1.1. Początki akordeonistyki w Kanadzie
1.2. Rola instytucji kultury w rozwoju literatury akordeonowej
1.3. Opis solowej i kameralnej literatury akordeonowej
Rozdział 2. Joseph Petric. Inspirator i wykonawca
2.1. Biografia artysty
2.2. Rola Josepha Petrica w inicjowaniu twórczości akordeonowej
Rozdział 3. Inspiracje, stylistyka i interpretacja wybranych kompozycji
3.1. Boyd McDonald – Overture
3.2. Andrew Paul MacDonald – Primavera (after Botticelli)
3.3. Larry Lake – Sticherarion
3.4. Bob Pritchard – Breathe on me
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
Wydawnictwa nutowe
Indeks
Streszczenie
Abstract
Aneks
Załącznik 1. Spis dostępnej kanadyjskiej literatury akordeonowej
Załącznik 2. Fragment z wywiadu z Malcolmem Forsythem, autorem
Koncertu na akordeon i orkiestrę, skrypt
Załącznik 3. Joseph Petric – korespondencja prywatna
Załącznik 4. Boyd McDonald – korespondencja prywatna
Załącznik 5. Andrew Paul MacDonald, Primavera (after Botticelli),
Lennoxville 2006. Program note
Załącznik 6. Peter Lutek – korespondencja prywatna
Załącznik 7. Bob Pritchard, Breathe on me, Vancouver 2004.
Program note
Załącznik 8. Bob Pritchard – korespondencja prywatna

Podtytuł
Inspiracje, stylistyka i interpretacja na podstawie wybranych przykładów (książka+2 CD)
Autor
Piguła Szymon
Język
polski
Wydawnictwo
Śląsk
ISBN
9788381830188
Rok wydania
2019
Wydanie
1
Liczba stron
222
Oprawa
Miękka
Format
15.0x23.5cm
Ciężar
0.36 kg
Typ publikacji
Książka

Gwarancja: 365 dni

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Powiadomienie o dostępności:

Wybrany produkt jest niedostępny.
Wpisz swój adres e-mail, a poinformujemy Cię, gdy produkt będzie dostępny.


Adres e-mail:


Kontakt

Księgarnia Pan Tadeusz
ul. Krakowska 47
33-100 Tarnów
NIP: 873-022-40-87
REGON: 850175885
14 622 38 61
pon. - pt. 9.00 -18.00, sob. 9.00 - 14.00
biuro@pantadeusz.eu